КОПІНГ-СТРАТЕГІЇ ПІДЛІТКІВ У СИТУАЦІЇ ПЕРЕБУВАННЯ ЧЛЕНІВ РОДИНИ В ЗОНІ АТО
Ключові слова:
копінг-стратегії, поведінка, підліток, стрес, ситуація, корекціяАнотація
Особистісний розвиток дітей у підлітковому віці суттєво залежить від їх здатності конструктивно реагувати на кризові ситуації, уникаючи непродуктивних механізмів психологічного захисту, що проявляються в різних формах девіантної поведінки. У цьому контексті важливого значення набуває вивчення особливостей і стратегій копінг-поведінки, яку використовують підлітки в процесі подолання кризових ситуацій у різних сферах життєдіяльності. Вивчення особливостей реагування підлітків на стресові ситуації дало змогу виявити домінантні стратегії копінг-поведінки у підлітків загалом і категорії підлітків, члени родини яких перебували в зоні антитерористичної операції. З’ясували, що підлітки із другої групи визначають ситуацію перебування членів родини в АТО, як ситуацію надмірного тривалого емоційного напруження та стресу. На основі аналізу літератури та проведеного експерименту доведено, що розвиток здатності підлітків до конструктивного подолання кризових ситуацій можливий через впровадження просвітницьких та корекційних програм фахівцями.