РОЛЬ ІМІДЖУ РЕФЕРЕНТНИХ ОСІБ У ФОРМУВАННІ МЕТАКОГНІТИВНОЇ СФЕРИ ОСОБИСТОСТІ
Ключові слова:
імідж, референтна особа, метакогнітивна сфера, метакогнітивна включеність в діяльність, метакогнітивне знання, метакогнітивна активністьАнотація
У статті проведено теоретичне та емпіричне дослідження ролі іміджу референтної особи в формуванні метакогнітивної сфери особистості. За результатами теоретичного аналізу автори припустили, що орієнтація суб’єкта на окремі характеристики метапізнавальної сфери референтної особи мвє важливуе значення в формуванні власних характеристик метапізнавальної сфери. Емпірично встановлено, що існує взаємозв’язок показників характеристик метапізнавальної сфери досліджуваних із їх референтами, в той час як такий взаємозв’язок із нерефрентами відсутній. Зроблено висновок, що у процесі взаємодії особистості зі значимим іншим (референтом) відбувається уподібнення характеристик їх метакогнітивної сфери, зокрема метакогнітивного знання, метакогнітивної активності та метакогнітивної включеності в діяльність.