ПРОЄКТУВАННЯ ПРОГРАМИ РОЗВИТКУ ПЕДАГОГІЧНИХ ЗДІБНОСТЕЙ: ПРОЦЕСУАЛЬНІ ТА ЗМІСТОВІ АСПЕКТИ
Ключові слова:
педагогічні здібності, програма розвитку, усвідомлення місії педагога, рефлексія, діалогічна позиціяАнотація
Статтю присвячено одній з актуальних проблем сучасної психологічної науки – розвитку педагогічних здібностей. Описана програма є відповіддю на відсутність ефективних моделей розвитку педагогічних здібностей. Окрім презентації програми, у статті також проаналізовано інтеграцію ключових аспектів різних наявних моделей професійного розвитку в одну програму, яка стимулює позитивні зміни серед викладачів та вчителів. Наголошено, що ключовим у процесі розвитку педагогічних здібностей є усвідомлення власної місії щодо педагогічної діяльності. Програма містила рефлексивні дискусії, інформаційні сесії, семінари, спрямовані на актуалізацію і пропрацювання різних змістових аспектів педагогічної діяльності, педагогічного мислення й самосвідомості педагогів.