СИНЕРГЕТИЧНИЙ ПІДХІД ЯК МЕТОДОЛОГІЯ ПСИХОЛОГІЧНОЇ КОРЕКЦІЇ ОСОБИСТОСТІ В ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Ключові слова:
синергетична парадигма, нелінійно-динамічні процеси, латентна психокорекція, спонтанна комунікативність, шкільне освітнє середовищеАнотація
У статті досліджено проблему психологічної корекції особистості учасників навчального процесу, які мають негативні прояви характеру. Зазначено, що в умовах шкільного освітнього середовища не завжди класичні стандартизовані форми взаємодії психолога з учасниками навчального процесу (психологічне консультування, психолого-педагогічна бесіда, корекційна психодіагностика, тренінги) ефективні з погляду психологічної корекції особистісних установок. Проаналізовано положення та принципи синергетичного підходу як теоретичного обґрунтування некласичних способів психологічної корекції особистості. Наголошено, що синергетичний підхід може бути методологічною основою в реалізації спонтанної за формою психологічної корекції особистості. Ґрунтуючись на синергетичній парадигмі, у статті запропоновано та схематично описано спонтанно-латентну форму психологічної корекції особистості вчителів, учнів та батьків в освітньому середовищі.