СИСТЕМНА СІМЕЙНА ПСИХОТЕРАПІЯ ЯК ПРАКТИЧНИЙ ЗАСІБ РОБОТИ ПСИХОЛОГІВ СИСТЕМИ ОСВІТИ УКРАЇНИ

  • Victoria Yurchenko
  • Maya Grishchuk
  • Oksana Moroz
Ключові слова: психічне здоров’я, психотерапія, системний підхід, психопрофілактика, психокорекція

Анотація

Статтю присвячено актуальній психологічній проблемі – збереження психічного здоров’я населення України, вирішення якої повинно починатися із покращення психічного здоров’я дітей, зокрема шкільного віку. Проаналізовано теоретико-методологічні переваги системної сімейної психотерапії як засобу профілактики та корекції неврозів у дорослих і дітей у контексті трьох психотерапевтичних шкіл: психоаналітичної, поведінкової та гуманістичної. Подано авторську розробку адаптованої модифікації класичної технології системної сімейної психотерапії як ефективного засобу психопрофілактики та психокорекції початкової невротизації школярів і експериментальну перевірку можливостей її успішного використання в практиці шкільних психологів. Зроблено висновок, що продовження процесу адаптації до рівня підготовки та умов роботи працівників шкільної психологічної служби технологій та методів системної сімейної психотерапії дасть змогу ефективніше реалізовувати психопрофілактичні та психокорекційні заходи щодо зменшення кількості розладів емоційно-вольової регуляції дітей шкільного віку і підвищення рівня їхнього психічного здоров’я силами практичних психологів системи освіти України.

Опубліковано
2020-07-23
Розділ
Проблеми консультативної психології та психотерапії