ЕМОЦІЙНИЙ КОНТЕКСТ РІВНІВ ТОЧНОСТІ ТА НЕТОЧНОСТІ МЕТАКОГНІТИВНОГО МОНІТОРИНГУ
Ключові слова:
точний метакогнітивний моніторинг; неточний метакогнітивний моніторинг; ілюзія знання; ілюзія незнання; емоції; метакогнітивний моніторинг; студентиАнотація
Мета статті – виявити, які емоції виникають після отримання інформації про правильні чи неправильні оцінки результатів у короткому тесті знань. Для цього було проведено пілотне експериментальне дослідження, яке окреслило деякі особливості рівнів точності та неточності метакогнітивного моніторингу в навчальній діяльності студентів. Результати засвідчили наявність емоцій із позитивним і негативним забарвленням як в ілюзіях знання і незнання, так і на адекватному рівні метакогнітивного моніторингу. Згідно з даними, приклади емоційного стану найвищої частоти були переважно з позитивним афектом. Ілюзію незнання виражали 5 основних прикладів емоційного стану негативного афекту («розчарований», «здивований», «ображений», «неуважний» і «сумний»), 8 прикладів емоцій позитивного афекту, хоча майже в усіх випадках їх значення були не дуже високими («нормально», «добре», «радий», «спокійний», «приємний», «гордий», «задоволений» і «не здивований»), а також два приклади нейтрального вираження. Студенти з адекватним рівнем своїх RCJ суджень показали лише позитивні та нейтральні емоції. Подані ідеї слугують основою для майбутнього дослідження, і їх результати все ще потребують подальших інтерпретацій.