ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ОСВІТНЬО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
Słowa kluczowe:
компетентність, соціальна компетентність, молодший шкільний вік, структура соціальної компетентності, компоненти соціальної компетентності, рівні розвитку соціальної компетентностіAbstrakt
У статті обґрунтовано актуальність проблеми формування соціальної компетентності молодших школярів. Розглянуто формування соціальної компетентності школярів. Розкрито різні підходи до трактування визначення складників поняття «соціальна компетентність». Здійснено структурний аналіз соціальної компетентності та визначено її компоненти. Визначено ознаки та рівні сформованості соціальної компетентності учнів молодшого шкільного віку З’ясовано, що молодший шкільний вік – це період, який уважають сензитивним для формування соціальної компетентності, оскільки важливою його особливістю є зміна соціальної позиції дитини, коли вона розширює і поглиблює систему відносин із навколишньою дійсністю. Установлено, що формування соціальної компетентності відбувається в процесі соціально значущої діяльності, зокрема, під час освітньо-виховного процесу в школі.