ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНЕ НАВЧАННЯ ОРФОГРАФІЇ В ІНТЕРФЕРОВАНОМУ СЕРЕДОВИЩІ
Ключові слова:
особистісно орієнтоване навчання, українська орфографія, інтерфероване середовище, інтерференційні впливи, взаємозмішування орфографічних норм, індивідуалізація й диференціація навчально-пізнавальної діяльності школярів, зіставний прийомАнотація
У статті охарактеризовано важливість застосування особистісно орієнтованого навчання; дано власне трактування поняття особистісно орієнтованого навчання орфографії української мови; умотивовано особливості засвоєння української орфографії в інтерферованому мовному довкіллі; аргументовано актуальність індивідуалізації й диференціації навчально-пізнавальної діяльності школярів, без урахування чого відбувається взаємозмішування орфографічних норм; доведено важливість активної роботи учнів на всіх етапах навчальновиховного процесу, особливо під час зіставлення власного освітнього продукту з результатами науковців; обґрунтовано необхідність застосування в навчанні орфографії зіставного прийому, використання якого здатне застерегти школяра від інтерференційних впливів; охарактеризовано зіставні таблиці; описано методику їх застосування, як і. мультимедійних засобів, де мовні об’єкти зручно передавати за допомогою графічних зображень, відеоматеріалів, анімації.