ТИПОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЧИННИКІВ КОМУНІКАТИВНОЇ СИТУАЦІЇ В ІНФОРМАЦІЙНИХ ГАЗЕТНИХ ТЕКСТАХ

Автор(и)

  • Ganna Kozlovska

Ключові слова:

чинники комунікативної ситуації, інформаційний газетний текст, газетне повідомлення про погоду

Анотація

У статті досліджуються типологічні характеристики чинників комунікативної ситуації в інформаційних газетних текстах, а саме в газетних повідомленнях про погоду. Автор-відправник, адресат, канал передачі інформації, комунікативна установка розглядаються в якості чинників комунікативної ситуації. Особлива увага приділяється значенню понять «пресупозиція», «імплікація», «тезаурус», які незмінно пов’язані з факторами «автор» і «адресат». Фактор газетного повідомлення про погоду розглядається як прагматична ситуація, до специфічних особливостей якої відносяться жанрові характеристики, своєрідність графемного оформлення та використання лінгвістичних засобів, стислість як параметр обсягу, композиційно-смислову організацію як впорядкованість інформаційних блоків повідомлення. На основі проведеного дослідження автором пропонується виділити дві групи характеристик для кожного чинника комунікативної ситуації в газетному повідомленні про погоду: загальні, релевантні для будь-якого типу тексту, а також специфічні для даного типу тексту.

Завантаження

Опубліковано

2019-06-07

Як цитувати

ТИПОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЧИННИКІВ КОМУНІКАТИВНОЇ СИТУАЦІЇ В ІНФОРМАЦІЙНИХ ГАЗЕТНИХ ТЕКСТАХ. (2019). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія», 2(70), 90-92. https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/2383