ТИПОЛОГІЧНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЧИННИКІВ КОМУНІКАТИВНОЇ СИТУАЦІЇ В ІНФОРМАЦІЙНИХ ГАЗЕТНИХ ТЕКСТАХ
Ключові слова:
чинники комунікативної ситуації, інформаційний газетний текст, газетне повідомлення про погодуАнотація
У статті досліджуються типологічні характеристики чинників комунікативної ситуації в інформаційних газетних текстах, а саме в газетних повідомленнях про погоду. Автор-відправник, адресат, канал передачі інформації, комунікативна установка розглядаються в якості чинників комунікативної ситуації. Особлива увага приділяється значенню понять «пресупозиція», «імплікація», «тезаурус», які незмінно пов’язані з факторами «автор» і «адресат». Фактор газетного повідомлення про погоду розглядається як прагматична ситуація, до специфічних особливостей якої відносяться жанрові характеристики, своєрідність графемного оформлення та використання лінгвістичних засобів, стислість як параметр обсягу, композиційно-смислову організацію як впорядкованість інформаційних блоків повідомлення. На основі проведеного дослідження автором пропонується виділити дві групи характеристик для кожного чинника комунікативної ситуації в газетному повідомленні про погоду: загальні, релевантні для будь-якого типу тексту, а також специфічні для даного типу тексту.