МАРКЕРИ МОДАЛЬНОСТІ У СЕМАНТИЦІ ТЕКСТУ АНОТАЦІЇ ДО НАУКОВОЇ СТАТТІ
Ключові слова:
алетична модальність, асерторична модальність, аподиктична модальність, епістемічна модальність, семантика інформативності, сема евіденційності, сема достовірності, сема доказовості, сема результативностіАнотація
У статті визначено, які модальності властиві семантиці тексту анотації до наукової статті наук про землю; встановлено їх логічні оператори; виявлено лексичні вербалізатори та граматичні засоби репрезентації кожного класу. Обгрунтувано провідну роль асерторичних та епістемічних модальних суджень в об’єктивації наукового знання у тексті анотації. Висновується теза про актуалізацію змісту філософських категорій істини та правди у тексті анотації семантикою інформативності. Відповідно до змісту логічного оператора встановлено атрибутори стрижневої семи «інформативність», якими визначено «евіденційність», «доказовість», «результативність», «аналітичність», котрі в свою чергу виступають архісемами структурно-композиційних частин тексту анотації й формують однойменні тематичні класи модальної семантики тексту анотації.