МАРКЕРИ МОДАЛЬНОСТІ У СЕМАНТИЦІ ТЕКСТУ АНОТАЦІЇ ДО НАУКОВОЇ СТАТТІ

Автор(и)

  • Tetiana Mironchuk
  • Natalia Odarchuk

Ключові слова:

алетична модальність, асерторична модальність, аподиктична модальність, епістемічна модальність, семантика інформативності, сема евіденційності, сема достовірності, сема доказовості, сема результативності

Анотація

У статті визначено, які модальності властиві семантиці тексту анотації до наукової статті наук про землю; встановлено їх логічні оператори; виявлено лексичні вербалізатори та граматичні засоби репрезентації кожного класу. Обгрунтувано провідну роль асерторичних та епістемічних модальних суджень в об’єктивації наукового знання у тексті анотації. Висновується теза про актуалізацію змісту філософських категорій істини та правди у тексті анотації семантикою інформативності. Відповідно до змісту логічного оператора встановлено атрибутори стрижневої семи «інформативність», якими визначено «евіденційність», «доказовість», «результативність», «аналітичність», котрі в свою чергу виступають архісемами структурно-композиційних частин тексту анотації й формують однойменні тематичні класи модальної семантики тексту анотації.

Завантаження

Опубліковано

2019-08-01

Як цитувати

МАРКЕРИ МОДАЛЬНОСТІ У СЕМАНТИЦІ ТЕКСТУ АНОТАЦІЇ ДО НАУКОВОЇ СТАТТІ. (2019). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія», 6(74), 86-90. https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/2459