СТРУКТУРНІ ТА МОТИВАЦІЙНІ ТИПИ НОМІНАЦІЇ КОНДИТЕРСЬКИХ ВИРОБІВ У РЕТРОСПЕКТИВІ
Ключові слова:
номенклатурно-термінологічні сполучення, номен, номенклатура, термін, кондитерські вироби, структурні типи, мотиваційні типи, екстралінгвальні чинникиАнотація
Досліджено на українському ґрунті номенклатурні одиниці на позначення кондитерських виробів, що репрезентують наукову галузь ресторанного господарства в ретроспективі. Автори виокремлюють технологічне й комерційне ім’я кондитерського виробу, доводять, що номенклатура галузі ресторанного господарства є залученою до термінології. На прикладі номенклатурно-термінологічних сполучень і власне номенів простежено мовні характеристики найменувань, зокрема, різні способи творення, семантичну трансформацію, вторинне використання загальновживаної, галузевої та іншомовної лексики. Проведено частиномовний аналіз, визначено засоби, структурні та мотиваційні типи, встановлено основи-мотиватори назв кондитерських виробів. В аспекті досліджуваної проблеми доведено, що номенклатура кондитерських виробів вирізняється семантичною наповненістю та внутрішньою організацією.