ЗАСТОСУВАННЯ МОВНИХ І МОВЛЕННЄВИХ ЗАВДАНЬ У ПОЧАТКОВОМУ КУРСІ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ (НА МАТЕРІАЛІ КРАЄЗНАВЧОГО ХАРАКТЕРУ)
Ключові слова:
компетентнісна освіта, початкове навчання української мови, інтеграція, мовні знання, мовленнєві вміння учнів початкової школи, матеріал краєзнавчого характеру, комплексні завданняАнотація
Статтю присвячено проблемі формування мовних знань і мовленнєвих умінь учнів початкової школи на уроках української мови. Окрім теоретичного обґрунтування необхідності формування в учнів мовно-мовленнєвої компетентності, автори статті висвітлюють способи використання розроблених комплексних завдань до вправ.
У запропонованих вправах визначено завдання, що використовують як засіб навчання спілкування, формування у школярів вміння і бажання спілкуватися, будувати власні висловлювання, контактувати із співрозмовником, контролювати своє мовлення під час комунікації.
Автори адаптували краєзнавчий матеріал для школярів. У дослідженні використано тексти краєзнавчого характеру як засобу зацікавленості матеріалом, що вивчають, доведено доцільність активного залучення учнів до пізнавальної і мовленнєвої діяльності як важливої передумови утвердження їхньої активної життєвої позиції, осягнення ідеалів добра, краси, любові до рідного краю.