ПРАГМАТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ АНГЛОМОВНИХ TED-ЛЕКЦІЙ НА ЕКОЛОГІЧНУ ТЕМАТИКУ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ВІДТВОРЕННЯ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ

Автор(и)

  • Valentyna Marchenko
  • Roksolana Lopianetska

Ключові слова:

TED-talks, публічний виступ, прагматика, мовні особливості, позамовні особливості

Анотація

Стаття присвячена опису прагматичного потенціалу англомовних TED-лекцій на екологічну тематику та аналізу збереження прагматичних особливостей таких виступів під час їх перекладу українською мовою. У статті розглянуто основні особ­ливості TED-лекцій як публічного виступу. Описано мовні особливості творення прагматичного впливу, які проявляються на фонетичному, лексичному, граматичному та синтаксичному мовних рівнях. Фонетичні особливості розкрито через інтонаційний запис цитат з промов. Зазначено тенденцію вживання загальновживаної та розмовної лексики, а також використання основних лексичних одиниць досліджуваних TED-лекцій – екологічних термінів. Розглянуто приклади граматичних особливостей промов, які слугують засобом творення прагматичного впливу та підсилення експресивності мовлення. Описано найчастотніші синтаксичні конструкції та особливості їх вживання. Зазначено позамовні фактори, які є інструментами підсилення прагматичного впливу мовця на аудиторію. Проаналізовано приклади передачі прагматичного потенціалу TED-лекцій на екологічну тематику українською мовою.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-14

Як цитувати

Marchenko, V., & Lopianetska, R. (2022). ПРАГМАТИЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ АНГЛОМОВНИХ TED-ЛЕКЦІЙ НА ЕКОЛОГІЧНУ ТЕМАТИКУ ТА ОСОБЛИВОСТІ ЙОГО ВІДТВОРЕННЯ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія», (12(80), 30–33. вилучено із https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/3345