HABEMUS PAPAM: РЕЦЕПЦІЯ ПРИЇЗДУ В УКРАЇНУ ПАПИ РИМСЬКОГО ІВАНА ПАВЛА ІІ У ЗАСОБАХ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Ключові слова:
дискурс-аналіз, Понтифік, медіа, рецепціяАнотація
У статті проаналізовано основні засоби на мікро- і макрорівні, що їх використовували медіа для висвітлення приїзду Папи Івана Павла ІІ до України 2001 року. Матеріалом слугували новини, аналітичні статті, огляди, думки як прихильників приїзду, так і противників, що містилися в щоденній українській газеті “День”, Інтернет-виданні “Українська правда” та “Радіо Свобода”. Для дослідження застосовано методи дискурс-аналізу, загальнонаукові методи систематизації та узагальнення, а також елементи контент-аналізу.
У роботі встановлено, що чітка позиція авторів матеріалів, яка полягала в позитивному зображенні приїзду Понтифіка, прослідковується як в експліцитних висловлюваннях, так і в позитивно конотованих епітетах, метафорах, порівняннях. Визначено, що з метою впливу на адресатів було подано опінії української інтелігенції, авторитетів громадської думки щодо Папи і його перебування в Україні.