КОМУНІКАТИВНА МЕТА ТА ФУНКЦІЇ СУЧАСНОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ
Ключові слова:
комунікативна мета, комунікативні функції, соціальна реклама, французький рекламний дискурсАнотація
Статтю присвячено дослідженню соціальної реклами як особливого різновиду французького рекламного дискурсу, а саме визначенню комунікативної мети та функцій, притаманних рекламному дискурсу. Особливу увагу було приділено розробленню класифікації комунікативних цілей рекламного повідомлення та визначенню його функцій у соціальній рекламі.
Дослідивши повідомлення сучасної соціальної реклами, ми класифікували її комунікативну мету наступним чином: 1) привернення уваги або зміна ставлення публіки до певної проблеми; 2) заклик до зміни поведінкової моделі суспільства; 3) пропагування певного способу життя; 4) спонукання до конкретних дій; 5) формування громадської думки / суспільної свідомості; 6) гуманізація суспільства та його залучення до соціальних процесів.
Варто відзначити, що залежно від типу комунікативної мети рекламного повідомлення французька соціальна реклама виконує наступні функції: інформативну, пропагувальну, пояснювальну (інтерпретаційну), превентивну, економічну (стимулювання сплати податків), освітню (виховну), спонукальну. Зазвичай одне рекламне повідомлення виконує одночасно декілька функцій, оскільки інформативна функція у соціальній рекламі часто поєднується з пропагувальною або превентивною функцією, освітня – із інтерпретувальною, а функція спонукання до дії може поєднуватися із будь-якою з перерахованих функцій.
Проведений аналіз повідомлень французької соціальної реклами показав, що комунікативна мета рекламного повідомлення та його функції тісно пов’язані між собою, іншими словами – функції соціально-рекламного повідомлення залежать від його комунікативної мети. Щоб бути максимально ефективними в процесі соціальної комунікації, у рекламних слоганах мають точно поєднуватися мовна форма, прагматичні настанови і комунікативні функції.