НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ ПИСЕМНОГО МОВЛЕННЯ
Ключові слова:
студенти-психологи, план заняття, письмові завдання, етапи письмового процесу, завдання на етапі підготовки до письма, написання твору, зворотній зв’язокАнотація
У статті розглядається проблема навчання студентів-психологів писемного мовлення англійською мовою. Підкреслено необхідність розвитку вмінь письма під час опанування курсу англійської мови в університеті і розглянуто концептуальні поняття писемного мовлення, які визначають його як складну діяльність, що включає як вміння складати текст, так і вміння використати відповідні мовні засоби для його оформлення. У цій статті ми намагаємося визначити місце письма в навчальному плані, аналізуючи представлені науковцями основні принципи його розробки і особливості навчання. У цьому дослідженні ми розглядаємо цілі, які ставлять перед собою викладачі, розробляючи курс писемного мовлення для студентів-психологів і визначаємо рекомендації, які б врахували останні дослідження з даного питання.
В рамках процесу навчання писемного мовлення ми виділяємо три етапи, які варто врахувати при плануванні занять для розвитку вмінь писемного мовлення. Це етап перед написанням письмового твору, власне написання і етап зворотнього зв’язку. На кожному з трьох етапів описано і вказано цілі і види завдань, які можна використовувати. Ціль першого етапу – підготувати студентів-психологів до виконання письмового завдання, заохочуючи до генерування ідей і забезпечуючи їх мовним багажем для роботи на другому етапі. У статті представлено можливі варіанти завдань, які можна використати на першому етапі, так само як і завдань на другому етапі, де ми також вказуємо на можливість диференціювати останні для студентів з нижчим і вищим рівнем комунікативної підготовки. Основна увага на останньому етапі процесу навчання звертається на забезпечення зворотнього зв’язку з залученням студентів і можливістю використання новітніх технологій.