ЛІНГВОКОГНІТИВНИЙ ВИМІР СУЧАСНОЇ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ

Автор(и)

  • Анастасія Девос

Ключові слова:

європейський рекламний дискурс, лінгвокогнітивний вимір, соціальна реклама

Анотація

Статтю присвячено дослідженню європейської соціальної реклами як особливого різновиду сучасного рекламного дискурсу, а саме визначенню її лінгвокогнітивного виміру та пов’язаного із ним лінгвопрагматичного аспекту. Рекламний дискурс є об’єктом вивчення з погляду когнітивної лінгвістики як феномен, що потужно впливає на мовну і концептуальну картину світу певного етносоціуму, стаючи невідʼємною частиною життя кожної людини. Когнітивний аналіз реклами у свою чергу доповнює власне лінгвістичний аналіз. Сучасні лінгвісти розглядають рекламний дискурс як об’єкт лінгвістичного аналізу на різних мовних рівнях, а також на основі рекламного дискурсу простежують та досліджують формування неологізмів у лексиці та вживання нестандартних граматичних структур у синтаксисі мови реклами. Саме тому рекламний дискурс є невичерпним матеріалом для аналізу, використовуючи методологію таких сучасних лінгвістичних наук як лінгвокогнітологія та лінгвопрагматика, оскільки рекламний дискурс являє собою так звану «мову в дії» та, враховуючи його прагматичну спрямованість, породжує нестандартне мовне оформлення рекламних текстів.
Аналіз численних прикладів рекламних повідомлень у лінгвокогнітивному аспекті дозволяє стверджувати, що рекламний дискурс є комплексним явищем, яке конденсує в собі весь мовний потенціал, що базується на концептах, характерних для того чи іншого етносу. Дослідивши рекламу Бельгії, Німеччини та Франції нами було встановлено, що соціальна реклама цих країн відображає найгостріші проблеми сучасного європейського соціуму та базується на концептах характерних для того чи іншого суспільства, а саме – любов до вина та гастрономії, піклування про навколишнє середовище, економія енергетичних ресурсів.
Отже, сучасний європейський соціальний рекламний дискурс є багатоаспектним феноменом та потребує всебічного аналізу на межі кількох лінгвістичних теорій, особливо з погляду когнітивної лінгвістики та прагматики.

Завантаження

Опубліковано

2024-03-19

Як цитувати

ЛІНГВОКОГНІТИВНИЙ ВИМІР СУЧАСНОЇ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ. (2024). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія», 20(88), 3-6. https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/3978