ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ТА ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ ГУМАНІТАРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Ключові слова:
Цифрове покоління, електронне навчання, гуманітарні науки, інформаційно-комунікаційні технології, інноваційне навчання, сучасна система освіти, онлайнАнотація
Інноваційні технології в освіті з гуманітарних дисциплін дають змогу регулювати колективну діяльність і спрямовувати її в потрібне русло. Стереотипи колективної свідомості впливають на звичний спосіб життя, призводять до хворобливих явищ і перешкоджають оновленню всіх видів освіти. Причина небажання людей сприймати інновації в сучасній освіті криється в блокуванні життєво важливих потреб у комфорті, безпеці, самоствердженні. Інноваційна поведінка не означає пристосування, вона передбачає формування власної індивідуальності та саморозвиток. Викладач повинен розуміти, що новаторська освіта – це спосіб виховання особистості, для якої не підходять «готові шаблони», але необхідне постійне підвищення свого інтелектуального рівня. Викладач повинен позбутися «комплексів», психологічних бар’єрів, має бути готовим до повноцінної участі в інноваційних перетвореннях. Одним із завдань сучасної гуманітарної освіти є розкриття потенціалу всіх учасників педагогічного процесу та надання їм можливостей для прояву творчих здібностей. Вирішення цих завдань можливе лише за умови реалізації варіативності освітніх підходів, у зв’язку з чим різні інноваційні типи та освітні заклади потребують глибокого наукового та практичного осмислення.