ІНШОМОВНА ПІДГОТОВКА ІЗ ВИКОРИСТАННЯМ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ
Ключові слова:
штучний інтелект, іноземні мови, іншомовна підготовка, вища освіта, доброчесністьАнотація
Стаття розглядає особливості використання розробок на базі штучного інтелекту з метою якісної іншомовної підготовки студентів нефілологічних спеціальностей. Дослідники по-різному підходять до визначення поняття «штучний інтелект», а також виділяють різні його види, зокрема слабкий та сильний. Окрім того, прийнято виділяти щонайменше п’ять способів використання досягнень розвитку штучного інтелекту в освітньому процесі: 1) використання мультимедійних технологій навчання; 2) додатковий інтелект; 3) елементи гейміфікації; 4) легка інтеграція та 5) чат-боти. Значущою є роль ШІ в освіті, де він сприяє ефективному самостійному навчанню. Завдяки ШІ здобувачі освіти можуть отримувати індивідуальні завдання, що дозволяє їм розвивати свої навички мовлення та розуміння іноземної мови та її варіантів. Розробки на базі ШІ дозволяють аналізувати помилки студентів та надавати рекомендації. Вони також можуть пропонувати додаткові матеріали та вправи, що допомагають тренувати граматичні правила та покращувати лексичний запас. Одночасно існують різні точки зору науковців стосовно доброчесності у використанні ШІ. Переважна більшість дослідників схиляються до думки, що використовувати розробки та ідеї штучного інтелекту доцільно у якості прикладів для аналізу або тренувальних завдань із навчальною метою. Однак видавання механічної роботи за власну творчість вважається порушенням кодексу доброчесності. Проте програми на базі ШІ можуть стати корисним джерелом вивчення іноземних мов, а саме – як допоміжне джерело роз’яснення спірних питань, пошуку альтернатив, коментуванні, коригуванні помилок тощо.