МЕТАФОРИ ДЛЯ РЕФЛЕКСІЇ НАД ВЛАСНИМИ УЯВЛЕННЯМИ ПРО КОНЦЕПЦІЮ САМОНАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Олена Галицька

Ключові слова:

самонавчання, метафора, змішане навчання, змішаний сценарій викладання-навчання

Анотація

У цій статті презентовано результати серії тренінгів «Проектування самонавчання» проекту «Україна цифрова: забезпечення успішності навчання в часи кризи». Проаналізовано метафори для роздумів над власними уявленнями про концепцію самонавчання (Самонавчання – це як насолоджуватися смачною їжею. Самонавчання – це як плавання по океану наодинці в маленькому човні. Самонавчання – це як прокладати власну стежку в лісі. Самонавчання – це як вирощування власного саду. Самонавчання – це як кування меча). Серед розглянутих питань – роль викладачів у розробці компонентів самонавчання в гібридному освітньому середовищі; негативні ефекти, які можуть проявитися в результаті самонавчання в освітньому процесі, і як викладачі можуть їх мінімізувати. Хоча самонавчання має низку переваг, негативні наслідки можуть виникнути, якщо студенти відчувають себе самотніми або мають труднощі з самостійним навчанням (надмірність ресурсів, відсутність структури, відсутність зовнішньої підтримки, перевантаження студентів, відсутність мотивації та дисципліни, нерівність у темпі навчання, технічні проблеми, проблеми з тайм-менеджментом). Авторка підсумовує свій досвід у розробці складників для самостійного навчання. У статті обговорено різні наявні підходи для покращення самонавчання та мінімізації проблем із самонавчанням: встановлення чітких настанов та очікувань, надання різноманітних освітніх ресурсів, забезпечення регулярної підтримки та зворотного зв’язку, заохочення до взаємного навчання, адаптація до різних темпів навчання, гнучкість, заохочення до самоаналізу та оцінювання, розумне використання технологій, безперервне оцінювання та адаптація, залучення до групової роботи Lernscouts. Інтеграція самонавчання в освітні сценарії вимагає ретельного планування і підтримки, щоб студенти могли отримати максимальну користь від нього.

Завантаження

Опубліковано

2024-06-27

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ІНШОМОВНА ПІДГОТОВКА В ПРОЦЕСІ МІЖКУЛЬТУРНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ

Як цитувати

МЕТАФОРИ ДЛЯ РЕФЛЕКСІЇ НАД ВЛАСНИМИ УЯВЛЕННЯМИ ПРО КОНЦЕПЦІЮ САМОНАВЧАННЯ. (2024). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: Серія «Філологія», 21(89), 237-241. https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/4098