КОНЦЕПТ «ВІЙНА» В УКРАЇНСЬКОМУ МАСМЕДІЙНОМУ ПРОСТОРІ
Ключові слова:
концепт, теорія концептуальної метафори, війна в масмедіа, ЗМІ, російсько-українська війнаАнотація
Стаття присвячена дослідженню концепту «війна» в українському масмедійному просторі. Питання концепту на українських теренах є доволі дослідженим, але що стосується теми російсько-української війни, її впливу на ЗМІ та навпаки, то вітчизняні лінгвісти ці питання не встигли глибоко вивчити, оскільки повномасштабне вторгнення триває лише з 24 лютого 2022 року, а до цього поняття «війна» не було поширене у суспільно-політичній сфері нашої держави як кваліфікація терористичних дій Росії щодо нашої держави. У статті проаналізовано метафоричну модель війни в політичному дискурсі українського ЗМІ, виявлено основні ознаки таких метафор. За теорією концептуальних метафор досліджено, як концепти стають головними рушіями між свідомістю людини та практичною діяльністю. Порівняно концепт «війна» до та після повномасштабного вторгнення Росії в Україну та визначено основні відмінності та спільні риси у метафорах, які використовували та використовують масмедійні джерела.