СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ

Автор(и)

  • Лілія Штохман

Ключові слова:

компетентність, іноземна мова, говоріння, викладання, метод

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування комунікативної компетентності студентів. Розглянуто поняття комунікативної компетентності як однієї з суттєвих ознак якісної освіти. Її формування у студентів ВНЗ відбувається через і завдяки їх іншомовній мовленнєвій діяльності, а процес навчання розглядається як комунікативний процес включення студентів у взаємодію зі світом. Розвиток навичок говоріння, аудіювання, читання та письма здійснюється через реалізацію цих видів мовленнєвої діяльності в процесі навчання в умовах, що моделюють реальні ситуації спілкування. На противагу традиційному підходу – навчанню за підручниками – розглядається метод «Dogme» та описуються його переваги у викладанні іноземної мови. В опануванні мовою за цим підходом навчальним матеріалом виступають мовленнєві потреби та інтереси студентів, а не інформація, наперед заготована викладачем. Граматичні та лексичні вправи виникають природно впродовж заняття, а не є головним об”єктом навчання. Тобто акцентом на занятті є не підручник з вивчення англійської, а студент.
Передумовами такого бачення є те, що студент легше може запам’ятати і засвоїти мову, якщо вона безпосередньо стосується його особисто. Хоча тепер на заняттях з вивчення іноземних мов спостерігається засилля друкованих та інших матеріалів, найпривабливішими і найцікавішими для студентів є персоналізовані кейси, тому для читання та аудіювання варто знаходити тексти, що є цікавими для них особисто. Адже ефективне вивчення мови є явищем, що керується внутрішніми мотивами студента і не може бути насадженим ззовні. 

Завантаження

Опубліковано

2025-09-25

Номер

Розділ

СУЧАСНІ ПІДХОДИ ТА ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ К

Як цитувати

СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ФОРМУВАННЯ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ. (2025). Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія», 25(93), 126-128. https://journals.oa.edu.ua/Philology/article/view/4326