ОЦІНКА КОНКУРЕНТНОЇ ПОЗИЦІЇ КОМПАНІЙ ЗІ СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ НА СТРАХОВОМУ РИНКУ УКРАЇНИ
Ключові слова:
конкуренція, компанія зі страхування життя, ринок страхування життя, монополізація, рейтингова оцінкаАнотація
У статті досліджено підходи до визначення рівня конкуренції на ринку страхування життя залежно від видів зацікавлених осіб. Здійснено оцінку рівня конкуренції з позицій контролюючих органів і встановлено, що вітчизняний ринок страхування життя не є концентрованим. Компаніям зі страхування життя запропоновано визначати свою конкурентну позицію на основі рейтингової оцінки за такими показниками як сума страхових премій, обсяги активів страховиків, величина власного капіталу, інвестиційний дохід, обсяг сформованих страхових резервів і страхові виплати. Рекомендовано застосовувати модель рейтингового оцінювання, в основі якої покладено мультиплікативний підхід. Визначено трійку лідерів ринку страхування життя в Україні: «ТАС», «Граве Україна страхування життя» та «Метлайф».