ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ КАТЕГОРІЇ «СОЦІАЛЬНА МОТИВАЦІЯ» В УМОВАХ СОЦІАЛЬНО ОРІЄНТОВАНОЇ ЕКОНОМІКИ
Ключові слова:
мотивація, соціалізація, управління персоналом, соціальні потреби, соціальна мотиваціяАнотація
У статті розглядаються основні наукові погляди на сутність понять: «мотивація», «соціалізація» та «соціальні потреби». Обґрунтовується необхідність формування категорії «соціальна мотивація» в умовах соціально орієнтованої економіки. Визначаються основні соціальні (соціогенні) потреби та їх роль в мотиваційному процесі. Розглядається сутність поняття «соціальна мотивація» з точки зору філософії та психології. На основі аналізу цих поглядів сформульовано визначення соціальної мотивації як функції управління персоналом. Визначається тео- ретична та практична необхідність формування механізму управління соціальною мотивацією персоналу сучасних підприємств з урахуванням змін, що відбулися як у соціально-економічній, так і в ціннісно-мотиваційній сфері.