ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ УПРАВЛІННЯ КОМУНІКАЦІЯМИ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.25264/2311-5149-2020-19(47)-43-50Ключові слова:
управління комунікаціями, формування стратегії, заклади вищої освіти, теоретичні засади, освітня послуга, рівеньАнотація
У статті здійснено узагальнення теоретичних засад формування стратегії управління комунікаціями у закладах вищої освіти України на основі визначення її складових та врахування особливостей використання комунікацій в освітньому просторі. Відзначено, що однією з особливостей формування стратегії управління комунікаціями у ЗВО є певні специфічні риси їх фінансово-економічної діяльності, які досить часто унеможливлюють всі намагання керівництва закладів розвивати своє інформаційно-комунікаційне забезпечення. Зроблено висновок, що запропоновані у роботі основні етапи формування та реалізації стратегії управління комунікаціями у ЗВО України дозволять менеджменту закладів вирішити ряд проблем стратегічного та тактичного характеру та дозволить розвивати власні комунікаційні стратегії.
Як цитувати:
Ковальчук В. М. Теоретичні засади формування стратегії управління комунікаціями
у закладах вищої освіти. Наукові записки Національного університету «Острозька
академія». Серія «Економіка» : науковий журнал. Острог : Вид-во НаУОА, вересень
2020. № 19(47). С. 43–50.
Формул: 0; рис.: 2; табл.: 0; бібл.: 22.
Посилання:
1. Берлесон Б. Коммуникация – это… URL: http://www.com-management.narod.ru/ (дата звернення:
15.10.2020).
Berleson, B. Kommunikatsiya – eto… [Communication is ...] <http://www.com-management.narod.ru/> (2020,
October 15) [In Russian].
2. Бебик В. M. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз : монографія. Київ : МАУП, 2005. 440 с.
Bebyk, V. M. (2005) Informatsiino-komunikatsiinyi menedzhment u hlobalnomu suspilstvi: psykholohiia,
tekhnolohii, tekhnika pablik ryleishnz. [Information and communication management in the global society: psychology,
technologies, techniques of public relations]. Monohrafiia. K. : MAUP, 440 s. [in Ukrainian].
3. Почепцов Г. Г. Теория комуникации. Москва : «Рефл-бук», Киев : «Ваклер», 2006. 656 с.
Pocheptsov, G. G. (2006.). Teoriya komunikatsii. [Communication theory]. M.: «Refl-buk», K.: «Vakler», 656. [In
Russian].
4. Прус Л. Р. Комунікаційний менеджмент. Вісник Хмельницького національного університету. Економічні
науки. 2009. № 1. С. 38–41.
Prus, L. R. (2009). Komunikatsiinyi menedzhment. [Communication Management]. Visnyk Khmelnytskoho
natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. [Bulletin of Khmelnytsky National University. Economic sciences].
№ 1, 38-41. [in Ukrainian].
5. Сміт П., Беррі К., Пулфорд А. Комунікації стратегічного маркетингу : навчальний посібник. Москва :
Юніті-Дана, 2001.
Smit, P., Berri, K., Pulford, A. (2001). Komunikatsii stratehichnoho marketynhu [Strategic marketing
communications]: navchalnyi posibnyk. M.: Yuniti-Dana. [in Ukrainian].
6. Суровцева Е. С., Рубин Г. Я. Оценка эффективности деятельности по управлению организационными
коммуникациями. Организатор производства. 2009. № 4. С. 47–49.
Surovtseva, E. S., Rubin, G. Ya. (2009). Otsenka effektivnosti deyatelnosti po upravleniyu organizatsionnymi
kommunikatsiyami [Assessment of the effectiveness of organizational communications management]. Organizator
proizvodstva [Production organizer]. № 4. 47-49. [In Russian].
7. Чічановський А. А., Старіш О. Г. Інформаційні процеси в структурі світових комунікаційних систем :
підручник. Київ : Грамота, 2010. 568 с.
Chichanovskyi, A.A., Starish, O.H. (2010). Informatsiini protsesy v strukturi svitovykh komunikatsiinykh system
[Information processes in the structure of world communication systems]: Pidruchnyk. K.: Hramota. 568. [in Ukrainian].
8. Ян В. Виктор. Продвижение. Система коммуникации между предпринимателями и рынком / пер. с польского. Харьков : Изд-во Гуманитарный центр, 2003. 480 с.
Yan, V. Viktor. (2003). Prodvizhenie. Sistema kommunikatsii mezhdu predprinimatelyami i rynkom [Promotion.
Communication system between entrepreneurs and the market]. Per. s polskogo. Kh.: Izd-vo Gumanitarnyi tsentr. 480.
[In Russian].
9. Грищенко І. М., Крахмальова Н. А. Інструменти та форми маркетингової комунікації на ринку освітніх послуг. Ефективність організаційно-економічного механізму інноваційного розвитку вищої освіти України. Київ
: Вісник КНУТД. Тем. 2012. Вип. 4. С. 300.
Hryshchenko, I. M., Krakhmalova, N. A. (2012). Instrumenty ta formy marketynhovoi komunikatsii na rynku
osvitnikh posluh. [Tools and forms of marketing communication in the market of educational services]. Efektyvnist
orhanizatsiino-ekonomichnoho mekhanizmu innovatsiinoho rozvytku vyshchoi osvity Ukrainy. [The effectiveness of
the organizational and economic mechanism of innovative development of higher education in Ukraine]. K.: Visnyk
KNUTD. Tem. vyp. №4. S. 300. [in Ukrainian].
10. Кудрявцева С., Колос В. Трансформація системи освіти України на основі впровадження сучасних комунікаційних технологій. Праці семінару НЦІТН. Київ, 2000. С. 9–13.
Kudriavtseva, S., Kolos, V. (2000). Transformatsiia systemy osvity Ukrainy na osnovi vprovadzhennia suchasnykh
komunikatsiinykh tekhnolohii. [Transformation of the education system of Ukraine on the basis of introduction of
modern communication technologies]. Pratsi seminaru NTsITN. [Proceedings of the NCITN seminar]. K. 9-13. [in
Ukrainian].
11. Зацерківна М. О. Зв’язки з громадськістю: основні поняття та етапи становлення у сфері вищої освіти.
Молодий вчений. 2017. № 9 (49). С. 146–150.
Zatserkivna, M. O. (2017). Zviazky z hromadskistiu: osnovni poniattia ta etapy stanovlennia u sferi vyshchoi osvity
[Public relations: basic concepts and stages of formation in the field of higher education]. Molodyi vchenyi [A young
scientist]. № 9 (49). 146-150. [in Ukrainian].
12. Санакоєва Н. Д., Кушнір В. О. Планування і реалізація рекламних кампаній у сфері освітніх послуг.
Молодий вчений. 2014. № 6 (09). С. 194–196.
Sanakoieva, N. D., Kushnir, V. O. (2014). Planuvannia i realizatsiia reklamnykh kampanii u sferi osvitnikh posluh
[Planning and implementation of advertising campaigns in the field of educational services]. Molodyi vchenyi [A
young scientist]. №6(09). 194-196. [in Ukrainian].
13. Харитонова Н. Д. Дуальная система образования в высшей школе: эффективность внедрения. Электронный научно-методический журнал Омского ГАУ. 2017. Спецвып. № 3. URL: http://ejournal.omgau.ru/index.php/
spetsvypusk-3/36-spets03/732-00317 (дата звернення: 13.02.2019).
Kharitonova, N. D. (2017). Dual`naya sistema obrazovaniya v vy`sshej shkole: e`ffektivnost` vnedreniya [The dual
education system in higher education: the effectiveness of implementation.]. E`lektronny`j nauchno-metodicheskij
zhurnal Omskogo GAU [Electronic scientific and methodological journal of Omsk State Agrarian University].
Speczvy`p. # 3. <http://ejournal.omgau.ru/index.php/spetsvypusk-3/36-spets03/732-00317> (2019, February 13). [In
Russian].
14. Шахіна І. Ю. Визначення і напрями створення інформаційного освітнього середовища. URL: http://
vestnik.kpi.kharkov.ua/files/Наукова_періодика/elits/2013/36-37 (дата звернення: 16.11.2020).
Shakhina, I. Yu. Vyznachennia i napriamy stvorennia informatsiinoho osvitnoho seredovyshcha [Definitions and
directions of creation of the information educational environment]. <http://vestnik.kpi.kharkov.ua/files/Наукова_періодика/elits/2013/36-37>. (2020, November 16). [in Ukrainian].
15. Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика: термінологічна енциклопедія. Полтава : Довкілля-К, 2006. 716 с.
Selivanova, O. O. (2006). Suchasna linhvistyka: terminolohichna entsyklopediia [Modern linguistics: terminological
encyclopedia]. Poltava: Dovkillia-K. 716 s. [in Ukrainian].
16. Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики. Київ : Академія, 2004. 344 с.
Batsevych, F. S. (2004). Osnovy komunikatyvnoi linhvistyky [Fundamentals of communicative linguistics]. K.:
Akademiia. 344 s. [in Ukrainian].
17. Матьяш О. И. Межличностная коммуникация: теория и жизнь. Санкт-Петербург : Речь, 2011. 560 с.
Mat`yash, O. I. (2011). Mezhlichnostnaya kommunikacziya: teoriya i zhizn` [Interpersonal communication: theory
and life]. SPb.: Rech`. 560 s. [In Russian].
18. Пожуєв В. І. Осмислення місця і ролі інформації у сучасному суспільстві. Гуманітарний вісник ЗДІА.
2010. Вип. 42. С. 4–13.
Pozhuiev, V.I. (2010). Osmyslennia mistsia i roli informatsii u suchasnomu suspilstvi [Understanding the place
and role of information in modern society]. Humanitarnyi visnyk ZDIA [Humanitarian Bulletin of ZDIA]. Vypusk 42.
4 – 13. [in Ukrainian].
19. Швидка О. Б. Еволюція комунікаційного середовища як чинник розвитку інформаційного суспільства.
Вісник Харківської державної академії культури. 2010. Вип. 29. С. 50–58.
Shvydka, O. B. (2010). Evoliutsiia komunikatsiinoho seredovyshcha yak chynnyk rozvytku informatsiinoho
suspilstva [Evolution of the communication environment as a factor in the development of the information society].
Visnyk Kharkivskoi derzhavnoi akademii kultury [Bulletin of the Kharkiv State Academy of Culture]. Vyp. 29. 50-58.
[in Ukrainian].
20. Ковтун О. І. Стратегія підприємства. Львів : Новий Світ, 2006. 388 с.
Kovtun, O. I. (2006). Stratehiia pidpryiemstva [Enterprise strategy]. Lviv : Novyi Svit, 2006. 388 s. [in Ukrainian].
21. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/ show/1556-
18 (дата звернення: 10.11.2020).
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrainy vid 01.07.2014 № 1556-VII [On higher education: Law of Ukraine of 01.07.2014
№ 1556-VII]. <http://zakon4.rada.gov.ua/laws/ show/1556-18> (2020, November 10). [in Ukrainian].
22. Магалецький А. В. Комунікаційна політика як ефективний інструмент підвищення конкурентоспроможності підприємств готельного господарства. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/index.php?
operation=1&iid=391 (дата звернення: 15.11.2020).
Mahaletskyi, A.V. Komunikatsiina polityka yak efektyvnyi instrument pidvyshchennia konkurentospromozhnosti
pidpryiemstv hotelnoho hospodarstva [Communication policy as an effective tool to increase the competitiveness of
the hotel industry]. <http://www.economy.nayka.com.ua/index.php? operation=1&iid=391> (2020, November 15). [in
Ukrainian].
Журнал ліцензовано на умовах Ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства — Некомерційна 4.0 Міжнародна
Тексти статей журналу проходять перевірку за допомогою антиплагіатора
UniCheck