КОНСТРУЮВАННЯ ВЗАЄМОВИГІДНИХ ВІДНОСИН ІЗ КЛІЄНТАМИ У ДІЯЛЬНОСТІ СТРАХОВИХ КОМПАНІЙ
Ключові слова:
страхова компанія, ринковий підхід до управління, ресурсний підхід до управління, система взаємовигідних відносин, цінність клієнта, маркетинг взаємовідносин, страхова послуга, дохідність страхової компаніїАнотація
У статті розглянуто підходи до управління страховими компаніями та обґрунтовано необхідність інтегрування ринкового та ресурсного підходів, що дозволяє страховим компаніям ідентифікувати індивідуальні профілі клієнтів, залучати необхідні ресурси та трансформувати усталені бізнес-процеси відповідно до запитів споживачів і вимог ринку. При цьому змістовим ядром такої управлінської концепції є цінність клієнта та взаємовідносини з ним. У роботі представлено основні складові формування цінності страхової компанії. Доведено, що конструювання взаємовигідних відносин із клієнтами являє собою систематичний процес формування, розвитку та підтримання ціннісних взаємовідносин, або іншими словами інтерактивних та взаємовигідних процесів між страховою компанією та споживачем з орієнтуванням на багаторазові трансакції. До основних економічних аргументів в частині конструювання взаємовигідних відносин із клієнтами зарахуємо легкість утримання існуючих клієнтів, ніж залучення нових; здатність отримання більшого прибутку за умови підтримання лояльних клієнтів за рахунок формування потенційних довгострокових переваг. Обґрунтовано, що конструювання взаємовигідних відносин із клієнтами доречно формувати за системним підходом та представляти як побудову цілісної системи, що складається з ринкового, організаційного та фінансового елементів.