ДІАГНОСТИКА ПОТЕНЦІАЛУ СТРАТЕГІЧНИХ ОРІЄНТИРІВ РОЗВИТКУ ТУРИСТИЧНОЇ ІНДУСТРІЇ РЕГІОНУ
DOI:
https://doi.org/10.25264/2311-5149-2025-36(64)-45-53Ключові слова:
стратегічні орієнтири розвитку, потенціал, туристична індустрія, регіон, факторний аналізАнотація
Метою статті є комплексна діагностика стану туристичної індустрії регіону з метою ідентифікації її потенційних стратегічних орієнтирів розвитку. У статті запропоновано застосування факторного аналізу для визначення стратегічних орієнтирів розвитку туристичної індустрії в регіонах України. Встановлено, що визначення ключових латентних факторів сприяє спрощенню аналізу та розробці ефективних стратегічних рішень у сфері туризму. Відзначено зміну структури стратегічних орієнтирів у часі, що вказує на динаміку впливу соціально-економічних і макроекономічних факторів на розвиток регіонів. Доведено, що виокремлення основних стратегічних орієнтирів дозволяє ефективно розподіляти ресурси на розвиток найважливіших напрямків туристичної індустрії регіону. Результати аналізу підтверджують, що структура стратегічних орієнтирів розвитку добре описує загальну картину регіонального розвитку, дозволяючи здійснювати обґрунтоване стратегічне планування.