ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ ПЕРШОКЛАСНИКІВ ДО НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ВПРОВАДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
Ключові слова:
шкільна адаптація, адаптованість, дезадаптація, Нова українська школа (НУШ), першокласник, особистістьАнотація
У статті подані результати теоретико-емпіричного дослідження особливостей адаптації першокласників до навчальної діяльності в умовах впровадження Концепції Нової української школи. Особливості адаптації висвітлені в інтеграції показників емоційного, поведінкового, когнітивного та навчально-мотиваційного її компонентів. Перевірена гіпотеза про те, що сучасні освітні умови сприяють прискоренню адаптації учнів до школи та формують у них позитивне ставлення до навчальної діяльності. Результати дослідження засвідчили, що особистісно-орієнтована модель освіти більшою мірою сприяє адаптованості учнів та позитивно впливає на їхній емоційний стан, енергетичний баланс, ставлення до школи, комунікативну активність, здатність до рефлексії. Підкреслена необхідність більш глибокого, масштабного вивчення зазначеної проблеми, застосування лонгітюдного методу, що дозволить ширше дослідити особливості впливу засад Нової української школи на розвиток адаптаційного, навчального та особистісного потенціалу кожного учня.