ПОКАЗНИКИ МЕТАКОГНІТИВНОЇ АКТИВНОСТІ ТА ОСОБЛИВОСТІ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ
Ключові слова:
метакогнітивна активність, зовнішня мотивація, внутрішня мотивація, метакогнітивна включеність у діяльність, імпліцитні теорії здібностейАнотація
У статті наведено результати вивчення взаємозв’язку між метакогнітивною активністю та особливостями мотивації студентів. Показано, що студенти, які прагнуть керувати своїми пізнавальними процесами, мають більш високий рівень внутрішньої мотивації (учбова діяльність регулюється за власним вибором і інтересом до навчання). З’ясовано, що метакогнітивні функції студентів також можуть регулюватися зовнішньою мотивацією (бажанням отримання нагороди чи страхом перед покаранням). Показано, що хоча традиційно, зовнішню мотивацію розглядають як чинник менш сприятливий (порівняно із внутрішньою), з погляду досягнення успіху в різних видах діяльності, насправді розвиток метакогнітивної активності регулюють навіть за умови домінування зовнішньої мотивації.