НОВА МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТНОЇ ПОЗИЦІЇ КОМПАНІЇ ЗІ СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ НА РИНКУ СТРАХУВАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.25264/2311-5149-2024-32(60)-115-120Ключові слова:
ринок страхування життя, конкурентна позиція, life-страховикАнотація
У результаті конкуренції на ринку страхування життя (life) кожному life-страховику відповідає ринкова позиція. Закон України «Про захист економічної конкуренції» визначає правила поведінки гравців і ринкові частки life-страховиків лише за одним показником і критерієм монополізації. Актуальним завданням є розробка методики визначення конкурентної позиції life-страховиків, яка б дала змогу порівнювати результати діяльності на основі охоплення ринку страхування життя.
Метою роботи є розробка та апробація нової методології оцінювання конкурентної позиції life-страховика на ринку страхування життя за допомогою показників охоплення ринку, територіальної експансії, масштабів діяльності та критеріїв ефективності.
Розроблено новий підхід до оцінювання конкурентної позиції life-страховика на ринку страхування життя на основі п’яти показників охоплення ринку. Запропоновано інтегральний показник ринкової позиції life-страховика, що дає змогу порівнювати позиції та ранжувати life-страховиків. Висока конкурентна позиція компанії на ринку life-страхування зумовлюється високими преміями, кількістю life-договорів, прибутком і мінімальними адміністративними витратами. Апробовано нову методику на прикладі вибірки з шести life-страховиків, що здійснюють діяльність ринку страхування життя України.