ІНТЕРНЕТ-ЗАЛЕЖНІСТЬ ТА ПСИХОСОМАТИЗАЦІЯ ЯК МОДЕРАТОРИ ВЗАЄМОВІДНОШЕНЬ МІЖ СТРЕСОМ ТА РИЗИКОВОЮ ПОВЕДІНКОЮ ПІДЛІТКІВ

  • Anastasiya Ukhanova
Ключові слова: підлітки, об’єктивний стрес, суб’єктивний стрес, ризикова поведінка, моделі модерації, інтернет-залежність, психосоматизація

Анотація

Проведено дослідження українських підлітків. Загальна вибірка дослідження становила 615 осіб. Остаточний обсяг вибірки – 589 осіб. Дослідження проведено в середніх навчальних закладах міста Одеси (усього 10 середніх навчальних закладів). Середній вік респондентів – 14,866 років (SD = 1,107 років). Були охоплені навчальні заклади різних типів: загальноосвітні школи (ЗОШ), гімназія, ліцей, коледж і школа-інтернат. Проаналізовано питання щодо об’єктивного та суб’єктивного відчуття стресу та ризикової поведінки підлітків. Метою дослідження було вивчення модераційного ефекту інтернет-залежності та психосоматизації підлітків на вплив об’єктивного та суб’єктивного стресу на ризикову поведінку респондентів. З’ясовано, що старші школярі з високим рівнем інтернет-залежності більш схильні до психосоматизації. Визначено, що низький рівень інтернет-залежності підлітків сильніше провокує ризикову поведінку як реакцію на об’єктивний і суб’єктивний стрес. Виявлено, що підлітки з низьким рівнем психосоматичних порушень були більш схильні до ризикової поведінки у відповідь на сумарний об’єктивний та суб’єктивний стрес.

Опубліковано
2020-07-23