СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ УКРАЇНЦІВ В БОЛГАРІЇ ЯК ЗАСІБ СЕБЕПРЕЗЕНТАЦІЇ ТА КОНСОЛІДАЦІЇ

Автор(и)

  • Tanya Matanova

Ключові слова:

українці в Болгарії, соціальні мережі, онлайн-платформи, самопрезентація, ­консолідація

Анотація

У статті аналізуються соціальні мережі, якими часто користуються українці в Болгарії, як засіб їхньої самопрезентації та консолідації. Наукова розвідка написана на основі емпіричних матеріалів, які були зібрані авторкою за 2016–2020 роки. У процесі дослідження було застосовано доволі широке коло методів, зокрема напівструктурованого інтерв’ювання та віртуальної етнографії.
Зроблено наголос на тому, що використання українцями в Болгарії різноманітних соціальних мереж та онлайн-платформ створює свого роду віртуальний простір, який сприяє збереженню української націо­нальної ідентичності, популяризації української мови, підтримуванню контактів з Батьківщиною тощо.
Зазначено, що однією з найбільших емігрантських онлайн-платформ є «InterNations». Авторкою було проаналізовано віртуальну спільноту «InterNations in Sofia». Це дозволило встановити кількість зареєстро­ваних там осіб українського походження, визначити географію їхнього розселення на теренах Болгарії, зрозуміти сфери їхньої зайнятості та диференціювати за віковими категоріями. Встановлено, що значною популярністю серед українців у Болгарії користується соціальна мережа «Facebook», де вони підтримують функціонування 16 груп. Це групи офіційних українських організацій в Болгарії та групи неформального характеру. У них висвітлюється інформація про роботу Посольства України в Болгарії, діяльність української громади, проведені ними акції та інші відомості (можливості вивчення мови, подорожування, привітання з нагоди свят тощо). Вказується на те, що в умовах пандемії COVID-19, коли масові дійства були заборонені, саме ці Facebook-спільноти стали простором об’єднання українців в Болгарії для відзначення різних українських свят та підтримки національних традицій (наприклад, до Дня вишиванки відбувалося масове поширення фото- та відеоматеріалів із українською символікою). ­Мовами комунікації виступають українська, болгарська та російська (в окремих групах дописи російською мовою заборонені). Зауважено, що подібного роду групи відсутні в соціальній мережі «ВКонтакте».
Авторка робить висновки, що соціальні онлайн-платформи слугують засобами самопрезентації ­діяльності українців у Болгарії, а водночас вони також є чинниками їхньої консолідації та співпраці.

Завантаження

Опубліковано

2021-03-30