ВІКОВІ ТА СУСПІЛЬНІ ЧИННИКИ ВИКОРИСТАННЯ СЛЕНГОВОГО ВОКАБУЛЯРУ
Ключові слова:
німецький молодіжний сленг, молодь, адолесцентність, соціальні чинники, система цінностей, субкультурна групаАнотація
Стаття присвячена вивченню використання молодіжного сленгу на різних етапах розвитку індивіда. Визначено молодь як штучно створену суспільну фазу між дитинством і зрілістю та чинники її формування. Проаналізовано активність вживання сленгового вокабуляру протягом преадолесцентного, адолесцентного та постадолесцентного періодів, встановлено детермінанти зростання (зменшення) популярності вказаного мовного субкоду з позицій вікових змін та трансформацій аксіологічної системи. Преадолесцентам та постадолесцентам притаманне порівняно незначне використання сленгізмів. У першому випадку причиною є суттєвий вплив батьків і вчителів, в другому – професійна діяльність і виконання нових соціальних ролей. Натомість
адолесцентність визначено найактивнішим періодом використання сленгу як засобу спілкування. Основними чинниками цього є вплив (субкультурних) груп однолітків, прагнення до мовного експериментування, вираження вербального протесту та самоіден-тифікації на фоні дорослих членів суспільства.