УНОРМОВАНЕ МОВЛЕННЯ ЯК ПЕРЕДУМОВА ДОСЯГНЕННЯ ОРФОГРАФІЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ
Ключові слова:
мовна норма, орфографічна компетенція, поетапне навчання, інтерференційні впливи, мовленнєве середовищеАнотація
У статті проаналізовано поняття мовної норми – традиційного зразка, стандарту, якому властиві правильність, доречність, естетична гармонійність; а також орфографічної компетенції як невід’ємного складника писемного мовлення; охарактеризовано процес формування орфографічних навичок, який передбачає поетапне навчання, що здійснюється шляхом реалізації загальнодидактичних і методичних принципів, на основі комунікативно-діяльнісного підходу; описано суперечності, притаманні методиці викладання української мови, яка не бере до уваги вплив на учня сім’ї, дитячої субкультури, художньої літератури, засобів масової інформації; визначено ефективні прийоми і засоби протидії інтерференційним впливам на механізм вироблення в учнів орфографічних навичок у
певному мовленнєвому середовищі.