ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНЕ ПОЛЕ ПОНЯТТЯ «КОХАННЯ» (НА МАТЕРІАЛІ РОМАНУ ГЮСТАВА ФЛОБЕРА «ВИХОВАННЯ ПОЧУТТІВ»)
Ключові слова:
лексико-семантичне поле, лексична одиниця, поняття «кохання», ядро лексико-семантичного поля, семантична близькістьАнотація
Стаття присвячена вивченню лінгвістичних особливостей репрезентації поняття «кохання» у романі Гюстава Флобера «Сентиментальне виховання» зокрема дослідженню його лексико-семантичного поля. Гюстав Флобер є одним із найвідоміших французьких письменників, який описував природу людських почуттів, тому ми обрали один з його романів, який є менш дослідженим з точки зору лінгвістики і водночас цікавим матеріалом для наукової розвідки. Метою даного дослідження є семантичний та функціональний аналіз лексики, що пов’язаний з вираженням різних аспектів кохання. Проаналізувавши текст роману, було визначено сукупність мовних засобів, які формують лексико-семантичне поле (експліцитне й імпліцитне вираження) поняття «кохання». Результати дослідження свідчать, що ядром досліджуваного лексико-семантичного поля є іменник amour та його похідні, центральна частина лексико-семантичного поля «кохання» складається з таких лексичних одиниць як adoration обожнювання, passion пристрасть, а його периферія включає такі лексичні одиниці як: liaison зв’язок, caprice каприз, baiser поцілунок (цілувати), dévouement відданість. Також було визначено послідовність лексем, відповідно до ступеня семантичної близькості з основним значенням. Проведене дослідження виявило постійний зв’язок лексем, які відображають явні та неявні реалізації поняття любові, зокрема за допомогою прикметників romantique, joyeux, fort, іменників affection, tendresse, admiration та прислівника profondément. Авторське бачення «кохання» у романі характеризується певною символікою, тому важливу роль у ході інтерпретації тексту відіграють стилістичні фігури такі як гіпербола та риторичне запитання.