ЛІНГВО-РИТОРИЧНІ ЗАСОБИ КОМУНІКАТИВНОЇ ОСОБИСТОСТІ: ПРАГМАТИЧНИЙ ТА ПЕРЕКЛАДАЦЬКИЙ АСПЕКТИ
Ключові слова:
комунікативний вплив, навіювання, риторичні стратегії, стратегія, концептуальна метафораАнотація
У статті проводиться аналіз риторичних прийомів, мовленнєвих стратегій на базі презентації нового телефону I-phone 13. У статті розглянуто поняття лінгво-риторичних стратегій, таких як стратегії переконання, стратегії інформаційно-інтелектуального налаштування, стратегії для конструювання психологічних станів, які є базовими поняттями психолінгвістики. Досліджено мовні засоби лінгво-риторичних стратегій та розглянуто низку базових понять, які конструюють певні стани у аудиторії, такі як позитивні емоції щастя та любові, негативні стани суму та страху або емоції невизначеності, які викликають невпевненість тощо; вони мають на меті викликати у аудиторії різні психологічні переживання. Такі стратегії використовуються маркетологами задля досягнення ефективного впливу на адресата з метою провокувати його до потрібної дії. У статті було розкрито понятті «сугестії» та виявлено, що риторична стратегія комунікативного впливу реалізується через певні прийомі, такі як риторичні запитання, використання оцінної лексики та використання концептуальних метафор. Також розглянуто лінгво-риторичні стратегії для конструювання психологічних станів, які реалізуються раціональними аргументами з досвіду або визначеннями та емоційними аргументами, які засновані на цінностях конкретної аудиторії.