НЕОБХІДНІСТЬ РОЗВИТКУ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ ЗВО В КОНТЕКСТІ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
Ключові слова:
емоційний інтелект, емоційний коефіцієнт, емоційні знання, он-лайн навчання, сприяння розвитку, навчання іноземної мови, мотиваціяАнотація
У статті аналізується он-лайн та оф-лайн навчання студентів факультету романо-германських мов Національного університету «Острозька академія» під час пандемії Covid-19 та російської воєнної агресії проти України крізь призму розвитку емоційного інтелекту. У запропонованій статті здійснюється аналіз впливу емоційного стану, почуттів учасників навчального процесу на сприйняття матеріалу, вивчення іноземної мови та результати навчання. У роботі підкреслюється, що у процесі вивчення мови важливими є не лише мислення та відтворення вивченого, а й умови сприйняття навчального матеріалу, які передбачають врахування почуттів та емоції учнів. Крім того, автори зазначають, що оскільки емоції та мислення є взаємозалежними, викладачі іноземних мов можуть отримати кращий результату, коли беруть до уваги особливості розвитку емоційного інтелекту студентів під час формування їх навичок читання, аудіювання, письма та говоріння. Вплив розвиту емоційного інтелекту на процес навчання іноземної мови набув особливого значення у зв’язку із з масовим переведенням на он-лайн навчання, яке спричинив карантин Covid-19 ще у 2020 році та посилився з початком війни росії проти України. Більше того, он-лайн навчання в закладах вищої освіти у досліджуваний період змінило не лише методи та підходи до викладання іноземної мови, але й спонукало викладачів більш серйозно враховувати емоційний стан студентів. Позитивні результати навчання часто безпосередньо пов’язані із загальним емоційним станом студентів, який залежить від таких факторів, як визнання їхніх досягнень, заохочення, мотивація та залучення до навчання. У цій статті представлено результати опитування про мотивацію до навчання та загальний настрій студентів під час он-лайн та оф-лайн навчання. Опитування було проведено серед першокурсників та студентів четвертого курсу факультету романо-германським мов Національного університету «Острозька академія». Опитування показало, що студенти є більш вмотивованими вчитися, коли вони навчаються оф-лайн. Отже, існує нагальна потреба вивчати вплив емоційного інтелекту студентів на процес навчання іноземної мови.