РОЛЬОВА ГРА ЯК ЕФЕКТИВНИЙ МЕТОД НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У ВНЗ
Ключові слова:
рольова гра, комунікативна підхід, метод навчання, іншомовне спілкування, мотивація навчальної діяльності, діалог, театральна вистава, творчістьАнотація
У статті обґрунтовано роль і значення ефективного використання комунікативних рольових ігор у підготовці студентів до іншомовного спілкування. Рольова гра дозволяє враховувати психологічні особливості студентів, їх інтереси й нахили, сферу їхньої діяльності, моделюючи ситуації реального спілкування, сприяє підвищенню в студентів мотивації вивчення іноземної мови. Доведено, що рольова гра є ефективним засобом створення комунікативної спрямованості занять з іноземної мови у вищому навчальному закладі. Висвітлені методи, цілі і завдання для формування комунікативної моделі. Рольова гра має декілька функцій, такі як: навчальна, мотиваційно-збуджувальна, орієнтуюча, виховна. Основною функцією рольової гри слід вважати навчальну, яка визначає всі інші функції. Гра як засіб, який гарантує позитивний емоційний стан, підвищує працездатність і зацікавленість студентів, на відміну від монотонного виконання певних завдань, заучування напам’ять діалогів та складання діалогів самостійно сприяє вдосконаленню мовлення, наближення до реального спілкування. Проаналізовані приклади взаємодії викладача і студента. Наведені приклади використання рольових ігор, а саме конкретні вправи для підготовки діалогічного мовлення, проведення рольових ігор при завершенні вивчення певної розмовної теми. Продемонстровано зацікавленість студентів у театральних постановках, які сприяють розвитку творчих здібностей студентів. Командна робота розвиває навички слухання партнера, формує умови для взаєморозуміння, встановлює відповідальність за спільні цілі, створює сприятливий психологічний клімат. Успішність гри забезпечується за умови, якщо викладач спроможний змістовно й різноманітно організовувати роботу, здатний створити атмосферу, в якій відсутнє побоюванню студента перед кожним висловлюванням.