ВИКЛАДАННЯ ФАХОВОЇ ТЕРМІНОЛЕКСИКИ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ
Ключові слова:
англійська мова за професійним спрямуванням, фахові мовні навички, засвоєння фахової лексики, студенти технічних спеціальностейАнотація
Статтю присвячено викладанню фахової лексики у процесі навчання іноземної мови спеціального призначення (ESP). Беручи до уваги сучасні освітні стандарти, професійна термінологія є не тільки показником галузевої компетенції фахівця. З огляду на інтегрованість національних економік і потреби оволодіння інструментами міжнародної фахової комунікації, галузева термінологія полегшує доступ до нових ідей і здобутків у сферах професійної діяльності. Специфікою викладання іноземної мови за фахом у технічних вишах є не лише розвиток мовленнєвих навиків (читання, аудіювання, мовлення, письмо), але й опанування фахової лексики певної галузі. Мета публікації: сприяти запровадженню ефективної фахової комунікації у навчальному процесі шляхом засвоєння галузевої термінолексики. Для цього представлена власна структура вивчення фахової лексики та рекомендації щодо подальшого застосування і поширення функціонування галузевої термінології. Водночас необхідно акцентувати увагу на віднайдення питомо українських відповідників англомовних галузевих термінів; укладання галузевих термінологічних словників, запровадження електронних термінологічних баз. Вивчення фахової термінолексики поєднує галузевий і мовний компоненти. Галузевий аспект для технічних вишів є важливим мотиваційним чинником у вивченні іноземної мови спеціального призначення. Оволодіння іноземною мовою (мовний аспект) та знання фахової термінології мають посприяти професійній компетентності студентів загалом та участі у міжнародному співробітництві у сучасному глобалізованому світі.