РОЛЬ КОМУНІКАТИВНОЇ ГРАМАТИКИ У ВИКЛАДАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ ДЛЯ ГЕОЛОГІВ
Ключові слова:
комунікативна граматика, викладання англійської мови професійного спрямування для геологів, геологічна лексика, усне спілкування, письмове спілкування, професійний контекстАнотація
У статті розглянуто роль комунікативної граматики у викладанні англійської мови за професійним спрямуванням для геологів. Автори підкреслюють важливість ефективних комунікативних навичок у галузі геології, оскільки геологи часто співпрацюють із закордонними колегами, презентують результати досліджень та роблять свій внесок у світову наукову спільноту. Хоча граматика іноді вважається не надто цікавою, вона відіграє важливу роль у засвоєнні комунікативних навичок. Багато українських науковців розробляють ефективні підходи до викладання англійської мови професійного спрямування з акцентом на комунікативних навичках. Незважаючи на широкий спектр галузей, в яких комунікативний підхід був теоретично розглянутий та практично впроваджений (наприклад, інженерія, інформаційні технології, ділове спілкування), наукам про Землю, а саме геології, приділялося відносно мало уваги з точки зору викладання комунікативної граматики. Це зумовлює нагальну потребу в розробці відповідних вправ для студентів-геологів. Автори пропонують різні типи вправ із комунікативної граматики, які підходять для студентів-геологів. Ці вправи включають контекстні діалоги, вправи на виправлення помилок, вправи на заповнення інформаційних прогалин, описові презентації, рольові групові дискусії та завдання на спільне розв'язання проблем. Для того, щоб проілюструвати свої теоретичні спостереження на прикладах, автори пропонують навчальний матеріал на основі граматичної теми «Модальні дієслова» та лексичної теми «Екологічні проблеми». У висновку статті підкреслюється важлива роль комунікативної граматики у викладанні англійської мови за професійним спрямуванням для геологів. Коли йдеться про використання модальних дієслів у професійному контексті, вправи з комунікативної граматики можуть покращити вміння студентів використовувати широкий функціональний спектр модальних дієслів для спілкування у професійному контексті.