ВАЖЛИВІСТЬ І НЕОБХІДНІСТЬ РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ СТУДЕНТІВ-ЕКОНОМІСТІВ ДЛЯ СТАНОВЛЕННЯ ЇХНЬОЇ МАЙБУТНЬОЇ ІНШОМОВНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ
Ключові слова:
міжкультурна комунікація, вища школа, економічна освіта, іноземна мова, іншомовне спілкування, професійна діяльністьАнотація
У статті проаналізовано й досліджено особливості підготовки студентів до майбутньої професійної діяльності в галузі економіки. Окремо розглянуто й підкреслено потребу формування в них низки компетенцій, що забезпечили б високий рівень комунікації в професійному дискурсі. З огляду на проблему формування особистості та розвиток її внутрішнього потенціалу для оволодіння елементами іншомовної міжкультурної комунікації і широкого застосування її на практиці, готовість майбутніх фахівців до роботи в міжнародному середовищі є актуальною освітньої проблемою українського сьогодення. В умовах глобалізації істотно зросли роль і вимоги до якости володіння іноземною мовою, тому важливою умовою появи на ринку праці майбутнього кваліфікованого економіста, який здатний гарантувати собі професійний успіх і кар’єрне зростання, є формування компетенцій, що необхідні для успішної роботи в міжнародному середовищі. Один з ключових напрямів підготовки дипломованих фахівців в галузі економіки, передбачає, зокрема, розвиток навичок успішного ведення ефективного діалогу, знання соціокультурних норм і традицій інших країн тощо. В статті розглянуто важливість дослідження культурних аспектів студентами-економістами, що сприятиме зростанню їхнього інтересу та мотивації до вивчення іноземної мови як такої. Це може бути, зокрема, знайомство з літературою, музикою, мистецтвом, загалом, історією й традиціями країн, де цією мовою спілкуються. Розглянуто найефективніші підходи до підготовки фахівців, здатних плідно діяти в полікультурному іншомовному середовищі, а також обгрунтовано роль і важливість розуміння різноманіття культур у процесі міжкультурного спілкування, що допомагає фахівцям бути більш відкритими та гнучкими на своєму роботому місці.