ВИКОРИСТАННЯ АВТЕНТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЛЯ РОЗВИТКУ ФАХОВОЇ ЛЕКСИКИ В СТУДЕНТІВ-МАГІСТРІВ ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
Ключові слова:
автентичні матеріали, фаховий текст, розвиток фахової лексики, професійно-орієнтоване викладання мови, рівень читабельності тексту, ментальна картаАнотація
Дослідження присвячене вивченню ролі автентичних матеріалів у засвоєнні англійської професійної лексики магістрантами освітньої галузі. Розглянуто проблему відповідності автентичних фахових текстів сучасним міжнародним освітнім досягненням з метою підготовки майбутніх фахівців до комунікації та співпраці з професіоналами світової освітньої спільноти. Проаналізовано сутність та перспективи автентичних матеріалів з точки зору вивчення фахової термінології. Особливу увагу приділено критеріям відбору автентичних навчальних текстів, релевантних контексту навчання, з метою формування термінологічної компетентності та педагогічної свідомості студентів. Детально проаналізовано типи та джерела відбору автентичних спеціалізованих текстів. Серед розглянутих текстів – офіційні галузеві документи, статті в фахових збірниках, публікації на освітніх сайтах та блогах. Усі вони демонструють достатню термінологічну насиченість і важливу комунікативну цінність. За допомогою програми Text Inspector зазначені тексти було перевірено для визначення рівня читабельності. Більшість текстів виявилися на рівні C1 за шкалою Загальноєвропейських рекомендацій з мовної освіти. Завдяки трьом популярним методам, які використовує Text Inspector для розрахунку читабельності тексту, Flesch Reading Ease, Flesch-Kincaid Grade, Gunning Fog Index, було встановлено, що окреслені тексти відповідають рівню студентів магістратури. Дослідження демонструє різноманітні методики для закріплення засвоєння спеціалізованої лексики. Особливо корисною є інтеграція інтерактивних інструментів, таких як Quizlet, та використання ментальних карт.