ПРАКТИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДОТРИМАННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ СТУДЕНТІВ ЗВО В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ
Ключові слова:
стрес, стресостійкість, стресори, чинник стресу, дистанційне навчання, переваги й недоліки дистанційного навчання, психологічні проблеми, які провокує дистанційне навчання, прокрастинація, методи та способи подолання стресу, методи дослідження емоційного стресу, особливості застосування способів підвищення стресостійкості студентів у ЗВОАнотація
Статтю присвячено проблемі формування стресостійкості студентів, а також викладено результати емпіричного дослідження стресостійкості здобувачів освіти.
У сучасних соціально-економічних умовах перед людиною на різних вікових етапах її життєвого шляху виникають неочікувані ситуації, як правило, стресові, які вимагають адекватного і невідкладного їх опанування, підвищення здатності протистояти таким впливам без шкоди для здоров’я. Найбільш вразливою, інтолерантною до негативних зовнішніх впливів, схильною до стресу є молодь, зокрема така соціально й психологічно вразлива категорія, як студентство.
Об’єкт цього дослідження – стресотійкість студенів під час навчання в університеті та під час дистанційного навчання в період розповсюдження пандемії COVID-19. Предмет статті – особливості формування стресостійкості у студентів та засоби її формування. Мета – визначити психологічні умови формування стресостійкості студентів. Досліджено чинники стресогенності та стресостійкості студентів в умовах дистанційного навчання.
У статті подано практичні рекомендації дотримання психологічних умов формування стресостійкості студентів ЗВО в навчальному процесі. Запропоновано змістовно-організаційні аспекти побудови програми формування стресостійкості у студентів в умовах дистанційного навчання.