МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ ЯК ПРОВІДНИЙ ЧИННИК ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ
Słowa kluczowe:
мотивація; мотиви; навчальна діяльність; навчальна мотивація студентівAbstrakt
Стаття висвітлює проблему підготовки кваліфікованих фахівців у процесі навчання в закладах вищої освіти. Засвідчено важливість вивчення мотивації навчальної діяльності студентів для підвищення ефективності навчального процесу та поліпшення професійної підготовки майбутніх практичних психологів.
Стаття узагальнює теоретичний аналіз наукових публікацій із теми мотивації навчальної діяльності. Для вивчення навчальної мотивації студентів автори провели дослідження за допомогою психологічних методик, яке засвідчило, що панівними для студентів виявилися такі мотиви: отримання диплому, професійні, комунікативні, навчально-пізнавальні, соціальні, творчої самореалізації. Результати дослідження дали змогу виявити ієрархію мотивів студентів, які обумовлюють ставлення до навчання, активність у навчальному процесі, бажання стати кваліфікованим фахівцем.
Автори вважають, що для професійного становлення майбутніх практичних психологів визначальними є навчально-пізнавальні та професійні мотиви, оскільки саме вони забезпечують свідому, активну залученість студентів до навчального процесу, орієнтацію на професійний розвиток.