ВИКОРИСТАННЯ ХУДОЖНІХ ТВОРІВ ПИСЬМЕННИКІВ – ПОПУЛЯРИЗАТОРІВ НАУКИ І ТЕХНІКИ ДЛЯ РОЗВИТКУ М’ЯКИХ НАВИЧОК СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Autor

Słowa kluczowe:

ефект ореолу; «вау» ефект; популярізація науки та техніки; наслідки винаходів і відкриттів

Abstrakt

Письменники художньої літератури, які займаються наукою – феномен. Ми вивчали це явище для отримання нових можливостей розвитку м’яких навичок у студентів технічних спеціальностей та розвитку ідеї популяризації наукових досягнень. Хронологічні межі дослідження охоплюють період XVIII – першу половину XX століття; географічні межі охоплюють Європу, Великобританію та США. Актуальність дослідження пов’язана з актуальністю завдання популяризації науки серед студентів технічних спеціальностей, а також розвитком м’яких навичок шляхом написання розповідей про наукові відкриття, вихованням інтересу до читання художньої літератури про науку і техніку. Мета дослідження полягала в пошуку психолого-інформаційного матеріалу, який матиме вплив на емоційну сферу особистості студента та мотивувати його до написання та читання художніх творів про наукові розробки та інновації. Можливість використовувати дослідження про роль письменників як популяризаторів науки і техніки залежить від того, як ми надаємо інформацію про їх твори. У зв’язку з цим ми пропонуємо психологічний прийом, щоб вразити читачів наукових історій, тобто ефект «вау» як поєднання фактора «вау» та ефекту ореолу. Історії про науку впливають на різні сфери діяльності людей. Вони використовуються для вирішення екологічних, медичних, політичних та інших питань. Інформаційний матеріал дослідження підтверджує таке: якщо вчені та винахідники не демонструють наслідків своїх винаходів та відкриттів, це призводить до помилкових припущень, викликає тривогу в суспільстві та впливає на розум особистості. Ми вивчали природу зв’язку письменників з наукою та шукали відповідь на питання, чи написання художніх творів та здатність займатися науковими дослідженнями можуть бути рівними сторонами здібностей особистості. Результати дослідження доводять, що ці здібності переважають тільки в одній сфері діяльності. Також ми підтримуємо думку, що письменники можуть бути неупередженими популяризаторами науки та техніки. Але ми пропонуємо цю ідею для обговорення через те, що письменники більше демонструють етичну сторону взаємодії науки та людського розуму, ніж поширюють наукові факти. Подальший розвиток дослідження буде пов'язаний з вивчення впливу наукової фантастики на свідомість, а саме як наукова фантастика інформує читача про сучасний стан світу та привертає увагу до змін, які ми повинні зробити як вид.

Opublikowane

2021-07-06