ЗАСТОСУВАННЯ КОПІНГ-СТРАТЕГІЙ У НАВЧАЛЬНОМУ ПЕРФОРМАНСІ ВИЩОЇ ШКОЛИ
Słowa kluczowe:
перформанс, перформативність, копінг-стратегії, стресостійкість, вища школа, студентиAbstrakt
У статті здійснено аналіз застосування копінг-стратегій у навчальному перформансі вищої школи. Показано, що навчання в університеті під час воєнного стану впливає на рівень стресу й тривожності студентів, тому останні вимушені шукати копінг-стратегії для нормалізації свого психоемоційного стану. Оскільки перформанс уміщує адаптивні стратегії, то його застосування актуалізує низку копінгів, що було доведено під час експерименту зі студентами (n=90). Зокрема в дослідженні використано шкалу копінг-стратегій (the CISS Model) Н. Ендлера та Дж. Паркера для вимірювання копінгів до та після перформансу. Якщо до експерименту студенти найбільше застосовували проблемно орієнтований копінг, то після експерименту – шкалу соціального відволікання. Кореляційний аналіз Пірсона також показав, що шкала соціального відволікання має високі коефіцієнти кореляції з копінгом уникнення (r=0,776), емоційно орієнтованим копінгом (r=0,520) та шкалою відволікання (r=0,676). Таким чином доведено, що у перформансі соціальна підтримка є ключовою стратегією для комунікації, взаємопідтримки та ухвалення рішень, допомагаючи впоратись із навчальними й життєвими викликами.