АРТ-ТЕРАПІЯ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КРЕАТИВНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Авторы

  • О. С. Донченко

Ключевые слова:

професійна креативність вихователя ДНЗ, арт-терапія, педагогічний напрям арт-терапії, опредметнення, розпредметнення, катарсис

Аннотация

У статті обґрунтовано застосування арт-терапії як засобу розвитку професійної креативності майбутнього вихователя дошкільного навчального закладу. Зазначено, що опосередковування взаємодії студента та викладача твором мистецтва або продуктом арт-терапевтичної творчої діяльності є визначальною особливістю арт-терапії. Доведено, що, будучи засобом пізнання дійсності, мистецтво дозволяє опредметнити неусвідомлюване, шляхом вербалізації та рефлексії усвідомити, опрацювати проблемну педагогічну ситуацію на новому рівні. Психологічний вплив мистецтва характеризується пробудженням надзвичайно сильних емоцій та посиленою діяльністю уяви, присвоєнням соціально-нормативних особистісних смислів, подоланням внутрішньої цензури. Матеріал статті теоретично доводить здатність арт-терапії бути ефективним та доцільним засобом розвитку професійної креативності вихователя ДНЗ як багатокомпонентного та складного за структурою феномена.

Опубликован

2018-10-29