СПЕЦИФІКА ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНИХ ГРУП ЧОКОНІМІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Ключові слова:
чоконим, лексико-семантическая группа, ономастикаАнотація
Статтю присвячено проблемі виокремлення лексико-семантичних груп чоконімів, тобто назв шоколадної продукції, в системі української мови. Актуальність обраної теми зумовлена відсутністю ґрунтовних досліджень чоконімів у лексико-семантичному аспекті, попри те, що відповідні студії стануть значним внеском у розвиток вітчизняної ономастики. Відповідно до цього об’єктом роботи стали українськомовні чоконіми, а предметом – їхня лексико-семантична систематизація. Матеріалом дослідження послугували чоконіми, дібрані методом суцільної вибірки з прайс-листів українських супермаркетів «АТБ», «Велмарт», «Метро», «Сільпо». З метою вирішення окресленої проблеми застосовано низку як загальнонаукових (описовий, аналізу, синтезу, узагальнення), так і спеціальних (контент-аналізу та методу словникових дефініцій) методів. Результатом роботи стало виокремлення п’яти лексико-семантичних груп українськомовних чоконімів, що відзначаються високою частотністю (понад 10 випадків уживань у фактажі дослідження). Формування лексико-семантичних груп здійснено за генетичним принципом.