ЖАНРОВО-СТИЛЬОВІ ОСОБЛИВОСТІ РОМАНУ-ПОЛАР ЕЛІЗАБЕТ ДЖОРДЖ «ГІРКІ ПЛОДИ СМЕРТІ»

  • Snizhana Nesteruk
Ключові слова: роман-полар, асиміляція детективного початку, «розкручування» дії, «замаскована» жінка, «експлуатована» одиниця, система двійництва

Анотація

У розвідці здійснено спробу систематизації типологічних особливостей жіночого детективу Елізабет Джордж, узагальнено специфіку «поліцейського роману» через призму роману «Гіркі плоди смерті». Встановлено, що текст роману американської авторки складають кілька звичних «справ», які пов’язуються в один ланцюжок. У творі письменниці спостерігаються такі стильові ноу-хау: суб’єктна організація тексту, «асиміляція детективного початку», система двійництва, ускладнений образ поліцейської (складні відносини з правоохоронними органами), конфлікт між професійним і приватним життям героїні, домінування епічного начала, опис процедури розслідування як «слідства за всіма правилами».
Показано, що сюжетна комбінаторика розслідування злочину зумовила введення в текст характерних для поліцейського роману композиційних форм – опису процедури розслідування як «слідства за всіма правилами». З’ясовано, що аргументом існування поліцейської стає робота серед домінантів чоловіків. Тому героїня презентує дві іпостасі: «експлуатована» одиниця поліцейського відділку та пригнічена «замаскована» жінка. Конструюючи сюжет, систему образів роману-полар, Елізабет Джордж намагається завершити процес «відкриття леді-поліцейської». Для реалізації такого задуму авторка створює систему двійництва, котра на всіх структурних рівнях зумовлена обов’язковим компонентом – переодяганням.

Опубліковано
2020-07-11