НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ -ПСИХОЛОГІВ ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНОГО ЧИТАННЯ
Ключові слова:
інструкції з читання, компонентні вміння читання, стратегії читання, вправи для розуміння прочитаного, англійська для спеціальних цілей, студенти-психологиАнотація
У статті розглядається проблема навчання студентів-психологів професійно орієнтованого читання англійською мовою. Підкреслено необхідність розвитку вмінь читання під час опанування курсу англійської мови для спеціальних цілей. Вказано на важливе значення читання як одного з чотирьох видів комунікативної діяльності для майбутньої професійної діяльності студентів-психологів. Проведено огляд наукових досліджень з фахового читання англійською мовою з метою описати компонентні вміння, які є необхідними для успішного читання та розуміння фахової літератури. У цьому дослідженні ми намагаємось розглянути визначені науковцями основні принципи побудови інструкцій, що використовуються у процесі навчання академічного читання для подальшого їх використання на заняттях з англійської мови зі студентами-психологами. Проаналізовано компоненті вміння читання, які є рушійними для урахування їх при підготовці вправ для вдосконалення розуміння прочитаного фахового тексту. В статті розглянуто окремі шляхи формулювання інструкцій для роботи з фаховим текстом, що передбачає виконання завдань на різних етапах роботи з професійно орієнтованими англомовними друкованими матеріалами. З цією метою було визначено, що для покращання якості читання і розуміння прочитаного тексту, необхідно розвивати у студентів не тільки вміння розпізнавати спеціальну лексику та граматичні структури, але й працювати над усвідомленням ними дискурсивної структури тексту. Тому в процесі навчання фахового читання ми вказуємо на необхідності контролю розуміння студентами як організовано текст і на доцільності використання спеціальних інструкцій на стадіях перед-, під час та після читання тексту, які не тільки покращують розуміння дискурсивної структури тексту, але й автоматично формують вправного читача. Під час навчання професійно орієнтованого читання з метою підвищення рівня розуміння прочитаного тексту, ми також розглядаємо зростання темпу та розширення діапазону читання, постлення мотивації щодо читання фахової літератури англійською мовою, які є не менш важливими компонентними вміннями для розвитку розуміння прочитаного.